söndag 23 maj 2010

Lördag - söndag

Söndag morgon är det nu. Och ute regnar det... Längtar efter solen - det var ju så fint väder igår... Satt ute i solen ett par timmar, utan att bli röd som en kräfta! Så skönt!
Orkade däremot inte riktigt blogga igår kväll. Hade planer, men jag gav upp och la mig istället. Inte för att det var en jobbig dag direkt, tvärtom. Jag tog mig upp ganska tidigt, läste lite och tittade lite på tv. Tog tag i lite målning, så idag är det dags för att måla annat än grundfärg! Sen blev det lite kaffe ute på bänken. Passade på att måla tånaglarna också, så nu är fötterna sommarfina de med. Satt kvar och njöt med en bok i värmen tills jag kände att det blev lite för mycket. Inte så snyggt att vara röd som en kräfta kanske...
Gick in och läste lite mer, slappade och sen blev jag bjuden på mat hos kompisar. Kycklingtacos, mums! Såg årets första huggorm också, lyckligtvis var den död. Blev kvar där tills jag insåg att det var säkrast att åka hem om jag inte skulle bli dränkt i regn. Som tur är hann jag hem innan det satte igång. Hade tänkt ta en promenad, men ställde in när det blev regn.
Kollade sen på film tills det var dags att lägga sig. Dagen idag skulle ju egentligen innehålla målning av klubbstugan, så det behövdes en tidig kväll. Veckan som kommer ska jag försöka komma i säng tidigare än i veckan som var. Kroppen behöver det, det känns. Veckan är dessutom fullbokad med en massa grejer att göra, så det kommer att vara nödvändigt.
Men nu ska jag göra mig iordning så att jag kan komma igång och städa, fixa med lite papper till klubben och sen måla lite. Sen blir det ett möte i eftermiddag och sen tvättstugan tills det är läggdags. Nånstans ska jag hinna med att stoppa in en promenad också, bara det inte spöregnar hela tiden.
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar