tisdag 11 maj 2010

Trött och slut

Ja, man kan lätt bli det när man inte är van vid barn. Jag menar, jag är ju van vid att ha dem på jobbet, men inte hemma. Så när man väl har det så blir det ansträngande även om det handlar om världens lugnaste finaste grabb. Har alltså sovit borta och det gör ju också att man inte är på topp. Kom iaf i säng i tid och det gjorde Lilleman med. Men det var en tidig morgon imorse... Mata katt och lämna på förskolan innan jag kom till mitt eget jobb, sen full fart där hela dagen. Hämtning och lek i lekparken tyvärr med ledsamt slut, lite fika och så motormöte, så det är inte konstigt att jag känner mig trött nu. Ska strax gå iväg till sängen, kanske läsa lite i en bok innan jag slocknar.
Gårdagen blev som jag trodde, ungefär 100% stress. Jobba, sen massage och lite skrivartrassel som jag försökte lösa, telefon till brorsan som fyllde år och sen kvällsmöte. Direkt därifrån och hem, mata katten, packa och så upp till huset utanför stan. Så motion var inte ens att tänka på... Men idag har jag promenerat i 40 minuter och jag hoppas att det är lika fint väder imorgon så att jag kan ta en ännu längre promenad då. Det pratas om riktigt dåligt väder på torsdag nämligen, så då tänkte jag nästan låsa in mig i källaren och måla skåp. Måste bara se till att köpa mer grundfärg imorgon. Det går åt en del, det är ju inget litet skåp och jag grundar två gånger både utanpå och inuti.
Men nu är det dags att säga tack och hej för idag. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar