tisdag 13 april 2010

Tisdag...

… och jag har jobbat tidigt idag med. Så skönt! Imorse var det inte lika kallt som igår så det blev cykeln till jobbet idag. Hurra! Det kändes ordentligt att jag inte cyklat på ett tag kan man säga. Sadelskav, men dock ingen träningsvärk. Det känns iaf kanon.
Sen flöt det på som vanligt under dagen på jobbet, så det var rätt skönt att få sätta sig på cykeln och åka hem sen.
Slog en signal till kompisen L och tog bilen dit för att fika och snacka lite skit. Så det var den eftermiddagen det. Den enda lediga den här veckan, men skönt var det att bara få slappna av och inte fundera på så mycket annat. Lyckades också virka klart mitt nya lilla fodral till virknålarna, så nu har de bytt hem. Gamla fodralet ska användas till lite annat snart.
Åkte sen och handlade, åkte hem och tog mig sen ut på dagens promenad. Har bestämt mig för att ta bara 30-40 minuter/dag denna vecka för kroppen känns stel och sliten. Men å andra sidan så cyklar jag kanske till jobbet varje dag istället. Så 35 minuter blev det idag, även om jag kom på att jag skulle provspringa lite mitt i rundan. Det gick rätt bra, flåsade inte så hårt de korta bitar jag testade. Måste bara se till att mina knän inte tar för mycket stryk, de kändes lite när jag sprang på asfalten. Så det kanske kan bli mer springa sen när jag kan vara på elljusspåret. Kanske kan jag springa åtminstone Tvåan när sommaren är över… Jag får se om jag ska satsa på det. Jag måste komma underfund med hur det funkar för mig först.
Men nu är det dags att kika om det är nåt på tv och annars blir det sängen med en bra bok. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar