fredag 23 april 2010

Ooooops

Glömde visst av att blogga igår… Men igår var en otroligt vimsig dag märkte jag… Förmodligen för att jag var trött, har inte kommit i säng i tid en enda kväll den här veckan, så det är målet för ikväll. Ska ägna helgen åt lite pysslande med måleri. Jag måste ju få klart mitt skåp nån gång ju. Sen tänkte jag faktisk måla en blomkruka också, få se om det blir nåt mer som åker med på köpet.
Men åter till igår. Jag hade mamma och en annan kär släkting på besök. Mamma har äntligen varit på besök hos min frissa och hon blev verkligen jättebra i håret. Synd att hon inte kommit sig för tidigare. Sen tog vi en vända på stan, kollade lite överallt, framför allt på babykläder åt brorsans lilla E. Hann med att kolla på lite andra saker också, men dem sparde jag till idag. Det enda som kom med hem var en fin rund bricka som jag fick av mamma. Perfekt till sommarens ute-ätande. När jag väl släppt av tanterna vid tåget åkte jag hem och gav mig ut på en 40-minuters promenad. Himla skönt var det. Sen blev det som vanligt en för sen kväll, började ju tidigt imorse. Men upp kom jag iaf och till jobbet. Slutade redan ett och gav mig hemåt. Dumpade lite grejer och åkte sen ner till grannstan för att se om jag kunde fynda nåt, det var flera affärer som skulle stängas. Hittade ett par sköna mysbrallor – för 45 spänn, det är fynd det! Tog en fika med vännen H också. Tyvärr blev det inga fler fynd, men jag åkte tillbaka till hemstan och handlade lite mer som jag behövde, en träningströja och tre par trosor. Var sugen på att handla ännu mer, men jag får vänta tills lönen kommer. Eller, jag ska antagligen köpa mig ett par nya byxor imorgon, men det är akutbehov av det, så det räknas inte.
Hmm, tittade just ut och insåg att det snöar – och inte lite heller… Åh vad jag blir trött på detta aprilväder. Jag vill ha vår och varmt nu! Ja ja, den kommer väl… Iaf så har jag varit ute på min promenad för en stund sen. Hade egentligen ingen lust, det regnade ju småspik. Men jag passade på att gå när det var lite uppehåll, fick ju ta på regnstället, men det går ju det med. Det blev en 40-minutersrunda idag med, mer ville jag inte. Det får bli längre rundor i helgen bara det inte snöar…
Men nu ska jag kika lite på tv och sen försöka lägga mig i tid trots att det är fredag. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar