måndag 26 april 2010

Måndag med fullt upp

Ja, det är inte lätt att hinna med allt man ska när man ska jobba en hel lång dag. Men jag tog iaf cykeln till jobbet idag, fast det blev lite stressigt. Vi har mest varit ute idag, det var så himla skönt även om inte solen gassade som i helgen. Tyvärr verkar solen ska lysa med sin frånvaro resten av veckan. Trist…
Dagens handling tog jag på min lunch och det gjorde att jag kunde sticka iväg på min promenad redan före halv sex idag, trots att jag slutade kl. fem. Idag blev det 90 minuter, lite kompensation för helgens inaktivitet, men nu har jag fina känningar i mina benhinnor. Ska nog ta mig en värktablett innan jag lägger mig, så jag slipper inflammation. Kvällens mat blev bakad potatis med kryddig creme fraiche.
Så till summeringen av veckans motion:
Tisdag –
Onsdag – 70 minuter
Tordag – 40 minuter
Fredag – 40 minuter
Lördag –
Söndag –
Måndag – 90 minuter+20 minuter cykling
Jaa, inte har det varit nån höjdarvecka inte, men jag får vara nöjd med att jag tagit mig ut iaf fyra dagar, det är mer än vad jag gjorde för en månad sen ju! Dessutom är det 240 minuters motion och jag har ju bestämt att jag ska göra minst 30 min/dag = minst 210 minuter. Jag siktar in mig på att denna vecka blir det promenad varje dag även om det kanske blir en kortare vända nån dag!
Men nu är det dags att leta på sängen och krypa ner. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar