söndag 25 april 2010

Slö söndag

Ja, man kan ju tro att jag inte gjort nånting, men det har jag faktiskt… Vaknade supertidigt av katten så jag låg kvar och läste mina Amelia ett par timmar. Sen har jag målat skåp, druckit kaffe, tvättat, lagat våfflor och käkat, fixat räkningar, lagt en beställning på doftljus och en massa annat. Hittade också ett recept nu på kvällskvisten som jag kanske ska göra på min bakdag på fredag. Det lät jättesmarrigt, kanske jag länkar till det i bloggen om jag gör det.
Det jag däremot inte har gjort vare sig igår eller idag är motionerat, så den där belöningen som jag lovat mig själv den får vänta. Har inte kommit på vad jag ska unna mig heller så det var bra med den saken. Fick lite nyheter igår som gjorde mig rejält besviken och arg på en person, så jag orkade bara inte ge mig ut även om jag säkert hade behövt det som bäst då. Men det var sent också, så jag valde att avstå. Och idag har jag helt enkelt inte kommit mig för. Det är ju kanske som bekant mitt stora problem. Men jag hörde på tv att det är vanligt med svackor i motivationen efter tre till fyra veckor så imorgon är det tillbaka till vardagen med den vanliga motionen också. Jag måste!
Funderar på en helt annan sak också, att prova Cambridgemetoden. Eller det hänger väl ihop med mitt motionerande, det är ju så att jag vill gå ner i vikt. Fick ett par erbjudanden i helgen så jag läste lite mer på nätet om det hela. Det enda jag funderar över är om jag verkligen ska börja nu, innan ett av släktkalasen i början på maj. Kanske ska avvakta tills det är avklarat, men det vore ju samtidigt bra att komma igång… Få se hur jag gör, kanske går med och träffar konsulenten och får veta lite mer om det iaf.
Men nu är det dags att sova lite innan jobbet imorgon – jag fattar inte att helgerna går så himla fort, alldeles för fort när man både vill hinna med en massa saker och hinna med att lata sig också. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar