lördag 10 april 2010

Överhoppad fredag

Ja, inte motionsmässigt, men i bloggen. Det är redan lördag kväll och jag har precis käkat pasta med kyckling i creme fraiche. Jag hade faktiskt väckarklockan på ringning i morse. Tänkte att jag skulle åka till jobbet och få vara där i lugn och ro och förbereda inför mina utvecklingssamtal. Så jag vaknade, läste lite, gick upp och käkade frukost, duschade och gav mig iväg. Kom dit vid elva och stack därifrån vid tre med väl förrättat ärende. Alla barnens pärmar klara!
Fredagen är det väl inte så mycket att säga om. Jag jobbade till halv fyra, handlade lite på Dollar och sen åkte jag upp på berget. Handlade inte så mycket, men lite nödvändiga grejer iaf. Åkte hem och packade in grejerna och drog sen ut på en promenad. Vädret var så bra så jag bestämde mig för en timmes promenad. Det blev det också, faktiskt lite längre - en timme och tio minuter lyckades jag vara ute. Sen kunde jag i lugn och ro titta på tv och dator, jag var ganska nöjd. Kom dock i säng ganska tidigt. Skönt eftersom jag som sagt skulle upp idag.
Efter jobbandet på förmiddagen grejade jag lite hemma innan jag tog dagens runda. Det blev inte lika lång promenad idag, dryga 35 minuter orkade mina lite möra ben. Det var sämre väder också, blåsigt men inte så kallt ändå. Jag hoppas på att det är riktigt fint imorgon, då ska jag ge mig ut på en riktigt långpromenad efter tvättstuga och städning. Men först ska jag ha en sov- och mysmorgon, ge mig själv lite paus för sen blir det fullt upp hela veckan.
Men nu ska jag elda lite fler doftljus och titta lite mer på Körslaget och sen blir det natti natti. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar