lördag 24 april 2010

Lördag

Ja, inte kom jag i säng överdrivet tidigt igår kväll, men jag kunde iaf sova ut imorse. Gick upp och tog hand om disken som stått hela veckan. Sen hörde jag från vännen H och tog mig ut med henne på en promenad. Skönt var det, men det får nog bli en till idag, den var inte i mitt vanliga tempo. Sen gjorde vi en raid på stan, inga fynd dock. En fika på kondiset på hörnan hann vi med, eller det var väl snarare vår lunch.
Tog min cykel och åkte hem sen och nu har jag varit nere och tagit hand om mitt skåp som stått orört sen jag slipade det i vintras. Nu ska det bli klart tänkte jag. Dessutom målade jag lite på en blomkruka som ska stå på balkongen.
Det blev lite spackelslipning, dammtorkning och sen målning. Nu är skåpet grundmålat en gång på utsidan och imorgon blir det en omgång till med grundfärg så att det täcker den gamla betsen ordentligt. Jag gissar att det blir två eller tre lager med den vanliga färgen också innan det är klart. Men jag ska måla insidan med grundfärg också och sen finns det två lådor och fyra hyllplan som också ska fixas till, så det är ganska mycket jobb kvar. Men jag hoppas att det ska gå att fixa på ett par veckor nu. Har iaf inget särskilt planerat och inte så många möten inbokade.
Nej, dags att ge sig iväg till en kompis för lite fika, hon ringde just och frågade. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar