måndag 12 april 2010

Måndag och summering

Ja, det är så jag har tänkt mig, summera veckan på måndagar. Det blev lite konstigt förra veckan eftersom det var påsk. Nu har jag hållit på i två veckor med mina promenader, aka motionsövningar, så jag känner mig riktigt duktig. Så här har veckan sett ut:
Tisdag – 60 minuter
Onsdag – 40 minuter
Tordag – 35 minuter
Fredag – 70 minuter
Lördag – 35 minuter
Söndag – 80 minuter
Måndag – 40 minuter cykling
Ja, idag blev det alltså en längre cykeltur istället. Har plockat fram cykeln ur vinterdvalan och det kändes otroligt skönt! Jag älskar verkligen att cykla ju. Så nu kommer jag snart att cykla till jobbet varje dag istället för att ta bilen, men än så länge vågar jag inte säga att det blir varje dag. Det är ju fortfarande minusgrader på morgonen… Gillar ju inte direkt kyla…
Idag har däremot njutit helt hejdlöst. 14 grader varmt och tidig dag på jobbet – underbart! Jag var ut till odlingarna och handlade några minipenséer till min balkong. Satt ute och planterade dem och passade på att städa av balkongen också. Sen tog jag mig en fika ute på gården i solen, så skönt! Möte på jobbet var väl mindre kul… Men det gick väl bra, lite tröttsamt bara. Sen jag kom hem har jag inte gjort så mycket, bara kollat tv och käkat lite kvällsmat. Men nu är det dags att nosa på den nybäddade sängen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar