tisdag 10 mars 2009

Det fanns en förklaring

Ja, till min migrän alltså. Har legat hemma och varit magsjuk, blä! Nu börjar jag känna mig som vanligt igen, men magen behöver fortfarande ta det lugnt med mat, så det lär väl bli till att vara hemma imorgon också. Jag hatar verkligen att vara magsjuk, jag har hellre influensa en hel vecka än magsjuka en dag. Men man får ju inte välja hur man vill ha det tyvärr… Nu verkar det värsta iaf vara över, så det gick ganska bra den här gången.
Annars har det varit ganska lugnt här hemma. Har gjort en del såna där praktiska saker som man kan klara av även om man är grymt magsjuk. Fixat med datorn och telefonen (snart får jag köpa en ny!), kollat på inspelade program och läst lite böcker. Det är rätt skönt att kunna göra nåt när man ändå är hemma, jag blir så himla rastlös annars. Har fixat och trixat lite med mail fram och tillbaka också, det är också sånt man inte riktigt hinner med fullt ut när man jobbar hela dagarna. Men mina tankar har hållit sig ganska lugna trots att jag inte kunde gå på mitt samtal den här veckan. Det börjar kanske finnas en ljusning på det här. Sen har jag en positiv sak som jag håller på lite än, vi får se om det blir av. Men det vore himla kul!
Nu ska jag försöka göra lite mat, få se om den vill stanna kvar idag. Håll tummarna! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar