lördag 14 mars 2009

Melodifestivalfinal!

Annars var ju kvällens stora event Melodifestivalfinalen. Hmm, så här i efterhand känns det bara som en stor antiklimax. Vissa låtar borde ju inte ens ha kommit med till finalen och de som var bra och fick bra poäng av jurygrupperna floppade tydligen hos svenska folket. Men iaf, jag höll tummarna för och röstade på Måns, så det såg ju riktigt bra ut innan svenska folket sa sitt… Det hade inte gjort nåt om Alcazar hade vunnit heller, de skulle ha haft en bra chans tror jag. Men när topp tre fick lågpoängsrösterna av folket så var ju det kört.
Jag vet inte riktigt om jag tror på La Voix i Moskva, men den är definitivt bättre än tvåan (Snälla snälla) som jag var rädd skulle vinna. Sen gjorde det ju inte ont att H.E.A.T. kom så långt upp i listan, man ska ju hålla på släkten. Jag gillade låten, men i Moskva hörde den inte hemma. Så nu får vi väl hoppas på att låten kvalar in och får vara med i ”la grande finale”. Det blir intressant att se hur det går för den.
Nu är det dags för mig att lägga mig och sova. Ska försöka sova ut imorgon och sen ta en promenad om det är fint väder. Men jag skriver mer imorgon! Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar