tisdag 3 mars 2009

Jaha, tisdag då

..och jag tvättar. Fast det är ju tur man slipper göra det för hand, maskinen grejar ju det mesta. Vore bra om allt kunde tumlas också, så slapp man hänga tvätten med... Men det är ju det lilla iaf. =0) Usch, idag fryser jag. Vet inte hur det går till när det är plusgrader ute, men så är det iaf. Har varit ute och skidat lite på jobbet och det var skönt, men sen blev jag frusen när jag slutade. Och här hemma känns det som om det är minusgrader inne... Men det löser sig säkert när jag ska till gymet och träna.
Jag har mycket funderingar just nu, vet inte riktigt vad det beror på. Det snurrar mest runt i huvudet allting. Fast det är väl jobbet som spökar som vanligt. Vi har börjat diskutera hösten och hur vi ska ha det då och då dyker den vanliga konflikten upp. Två som inte vill byta avdelning, för att arbeta på småbarnsavdelning kan ju vara farligt. Jag fattar inte hur man kan arbeta på en förskola och vara så fast i rutiner, så inskränkt. Jag som tycker att jag har svårt för förändring, men det är ingenting i jämförelse. Visst, jag gillar, kanske t.o.m. föredrar att arbeta med de yngre barnen, men jag vill att de barn som jag följde med över ska ha det bra och därför står jag ut med det jobb jag har nu med de stora barnen. Sen är det faktiskt oftast inte att "stå ut", men just nu känns det så. Barnen är ju oftast inte problemet utan det är de vuxna. Men de stora, som fyller sex år i år är helt enkelt bedrövliga nu. Jag antar att det är så det är varje vår, de kommer in i nån övergångsperiod. Det var ju så med treåringarna på småbarnsavdelningen. Man var rätt så glad när man blev av med dem och fick nya barn till hösten. Ja ja, jag ska inte tjata om det, men jag skulle behöva få ur det ur mitt system för att må lite bättre.
Men nu är det dags att ta hand om lite tvätt. Kanske skriver jag mer ikväll, det beror på hur trött jag känner mig. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar