söndag 15 mars 2009

Solig söndag

Det är konstigt med mig. När solen skiner får jag visserligen lust att gå ut i friska luften, det är ju så himla skönt när det börjar bli vår. Men det kommer en annan känsla också… Jag tittade mig omkring imorse och insåg hur skitigt det var här hemma och fick plötsligt lust att städa… Har hunnit med att rensa i sju skåp och slänga en hel del gammalt skräp. Hittade en del saker som jag tänkte försöka sälja också, så nu har jag skrivit ihop ett mail som jag ska skicka ut på intern-mailen på jobbet och sen kanske det blir Tradera om jag inte lyckas där. Dammsugit har jag också gjort så nu är det bara köket kvar att diska och suga i. Sköönt är det! Blir det nån mer sån här dag får jag ta tag i fönstren också. Och plantera om lite blommor. Det känns som om livet återvänder bara jag ser solen igen och anar att kylan snart är på väg bort. Sen är väl min lilla hemlis också en bidragande orsak, men våren gör mig alltid uppåt. Nu hoppas jag bara på att vi slipper mer snöfall, nu måste det få bli vår ordentligt! Ha en skön kväll! Nu ska jag diska. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar