tisdag 5 maj 2009

April, april, fast det är maj

Ja, riktigt aprilväder har det varit idag. Regn och sol blandat under hela dagen. Man kunde aldrig riktigt veta när det var säkert att gå ut.
Var iofs inte ute så mycket på jobbet, var och handlade grejer till vårt hönshus istället. Fick käka lunch rejält sent och det gjorde väl inte min mage glad direkt. Fick ta en pepcid duo när jag kom hem.
Sen hade vi tänkt gå stavgång idag, men det regnade ju så att det inte blev något. Så vi åkte till badet för att simma istället, men det hade något fel på ett filter så ingen fick bada idag. Trist, det hade varit skönt att röra lite på sig!
Men sen blev de iaf en timmes hundpromenad i grannstan på deras eljusspår. Himla skönt fast vi blev ganska blöta eftersom det kom en rejäl regnskur när vi kommit halvvägs. Men sen fick jag ju åka hem och dra på mig pyjamas-byxorna och värma upp mig igen. Skönt!
Snackade med en kompis på msn och vi kom på en sån bra idé om hur vi ska fira våra födelsedagar tillsammans. Få se om vi lyckas få planerna att gå i lås…
Och nu är det dags att lägga sig och nanna kudden! Vi hörs igen imorgon. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar