söndag 24 maj 2009

Mycket gjort

Jaa, det har blivit en hel del gjort här sen igår morse. Sovrummet är helt klart, gardinerna och de nya köksmöblerna är det enda som saknas i köket och i vardagsrummet är det allt som ska in i vitrinskåpen som är kvar, men det är ändå otroligt mycket som är färdigt. I hallen saknas hatthyllan och en byrå och i badrummet måste jag köpa nån sorts skåp till mina grejer (varför har man så mycket som ska få plats i ett litet badrumsskåp...?)
Har haft pappa här idag och vi har fixat med alla lampor, kablar, hyllor och krokar som man måste sätta upp med mer verktyg än vad jag har. Så nu käns det ombonat och skönt, som ett riktigt hem. Ska bara få fart på digitaltvboxen så kan jag se på tv också (sablans krånglande med nytt skit... Morr...). Har inte ens haft tid för tv sen i torsdags iaf så.
Igår tog jag iaf en lugn dag. Jag var till tippen med en kompis och slängde allt som skulle dit. Åkte med henne hem och umgicks en stund över lunch och fika. Åkte en sväng till klubben och kollade läget också medan jag ändå var ute och rörde på mig. Sen fixade jag lite mer hemma och sen ringde en annan kompis och ville ha sällskap på en promenad. Det lät så skönt att jag sa ja trots att jag kanske egentligen borde ha jobbat på. Men jag ska ju bo här nu framöver så jag hinner väl med allt ändå. Det har varit en intensiv helg, men nu är det mesta klart, så nu kan jag slappna av lite mer. Ska göra mig av med lite stress och ilska imorgon när jag städar också, det blir nog bra det. Dammsugaren får ta den skit som inte rätt person får höra.
Ha en skön kväll nu och sov gott! Det kommer jag att göra! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar