onsdag 27 maj 2009

Trött...

…som en gris. Ja, man blir det om man blir väckt kl. 5 av en hungrig katt när man egentligen skulle ha sovmorgon till åtta. Lyckades somna om till 20 över sju iaf, men då fick monstret mat och jag med. Satt och slappade framför datorn en stund, men sen var det dags att dra iväg och ta det sista av städningen. Körde våttorkning av golven och urtorkning av städskåpet. Tömde lägenheten på alla städgrejer och de lampor som var kvar. Fick mig en liten funderare en sväng när det blev strömavbrott helt plötsligt. Måste ha vart allt blåsande som gjorde det.
Kl. kvart över tolv hämtade jag mamma på stationen och vi åkte till Piren och åt. Mums, tog pasta med kycklingsås! Sen tog vi en sväng på stan innan det var dags för städbesiktning i lägenheten. Den gick kanonbra, så nu kan jag lämna in nycklarna och se det hela som ett avslutat kapitel. Skööönt!
Gjorde lite andra ärenden på stan också, mamma ville titta lite. Hon handlade ett bäddset till mitt nya sovrum – jättefint var det! Så jag köpte ett till så jag har två, har ju iaf två sängar att bädda… Sen tittade vi i lite fler affärer och jag hittade faktiskt en skjorta. Fräscha sommarfärger, vit och turkos rutig. Jättesnygg och inte dyr heller, så den blev det. Sen köpte vi med oss fikabröd hem och inväntade pappa. Han kom och vi hämtade de allra sista grejerna på gamla stället, bl.a. cykeln som jag nästan glömt. Sen fikade vi och grejade i nya lägenheten och jag tvättade. Tog oss en pizza också innan det var dags för dem att åka hemåt. Så nu ska jag bara avsluta det här inlägget och sen är det natti natti för idag. Ögonen åker nästan igen redan, så det är verkligen dags. Ha en bra torsdag! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar