lördag 2 maj 2009

Busy busy busy


Ja, det har varit en otroligt aktiv dag idag. Vaknade alldeles för tidigt av att den lille kattmarodören ville ha mat. Tvingade mig att somna om, men till slut fick han som han ville. Eftersom bilen redan var färdigpackad med grejer som skulle till tippen så tog jag tag i allt som skulle göras idag. Var till ”posten” och hämtade mina kanel/lagerbärsljus och lämnade av det paket som skulle iväg. Sen var det tippens tur att få ett besök. En hel massa grejer hittade sina nya platser där….
Tog mig en tur till offroadarnas hemmabana när jag ändå var där. Fick en liten åktur runt, jag är imponerad av att de fixar det. Jag gillar fart alldeles för mycket för att kunna gasa så lite under så lång tid…
Sen var det dags att hälsa på ute i byn. Kom dit lagom till lunchfixning så vi snackade lite medan lunchen blev klar och sen käkade vi en jättemumsig sallad ute i solen. Sen kom lillsessan upp och ville vara med, så vi spenderade lite tid med henne. Sen satte jag igång med mitt målarprojekt. En pall och en piedestal som skulle bli vita istället för träfärgade. Tvättade och målade ute i solen, så skönt! Kisse var nyfiken på resultatet när jag kom hem. Det syns på bilden hur vita och fina de blev, men nu ska de målas ett par gånger med den riktiga färgen också!
Jag hann med att få i mig lite mer mat innan jag åkte hemåt. Det blev palt med stekt fläsk, i norrländskt sällskap som jag var. Kul att prova även om jag inte tyckte att det var det godaste jag smakat, men ändå helt ok. Sen har jag ägnat kvällen här hemma åt att surfa runt lite och bara ta det allmänt lugnt. Och nu är det dags att ta mig in till sängen så att jag kanske somnar lite tidigare än igår och är lite piggare än imorse...
Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar