tisdag 26 maj 2009

Paus

Ja, det blir en pausdag imorgon. Nu har jag kört hårt den senaste veckan, så jag bestämde mig för att ta en semesterdag, dels för att hinna göra klart städningen i min gamla lägenhet och dels för att få lite vila. Det känns som om den senaste veckan bara har försvunnit iväg utan att jag hunnit tänka.
Jag har det mesta fixat i nya lägenheten redan, känns himla bra! Den gamla har jag städat, både igår och idag efter jobbet och nu är det bara golvtorkningen kvar och den gör jag imorgon innan städbesiktningen. Mamma kommer över och hjälper till lite och såklart för att hon är nyfiken på att se nya stället. Hon har fortfarande inte hunnit med det eftersom hon var i Italien när jag flyttade och kom hem i söndags.
Annars ska jag försöka och ta det så lugnt det bara går för sen på torsdag är det fullt ös igen. Full jobbdag och personalmöte på kvällen. Tur att jag har kort fredag sen!
Idag har vi varit med våra sexåringar på skolbesök. Vi åt lunch på skolan för första gången och det var många som var nervösa över det. Allt gick dock bra och alla var nöjda när det var över. Tänk, nästa gång de kommer till skolan är det allvaret som börjar… Ofattbart att de blivit så stora redan, de var ju bebisar nästan nyss. Men så är det varje år, man vänder sig bort och medan man inte tittar så växer de en halvmeter på en gång… Det känns att man kommer att sakna dem till viss del, men mest ska det bara bli skönt att de får gå vidare för de har verkligen vuxit ur förskolan tidigt i år.
Ha en riktigt skön kväll nu. Jag ska natta mig själv strax så jag orkar upp och städa lite mer imorgon. Tur att det inte är så mycket kvar! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar