söndag 31 maj 2009

En helt underbar dag!

Ja det har det varit. Soligt, varmt och skönt och jag har varit ute mesta delen av tiden och njutit av det. Vaknade först tidigt som attan imorse av att katten lekte väckarklocka. Då åkte han för första gången ut ur sovrummet och jag sov ett par timmar till. Gissa om han såg förvånad ut när jag öppnade dörren och kom upp sen…
La mig igen och läste lite tidning och fick ett mess från en kompis. Hon undrade om jag var vaken och hade lust att komma dit. Jaa, jag gjorde det jag behövde och sen vid halv elva drog jag ut dit. Vi hade en mycket skön halvdag ute i trädgården. Hjälpte henne att fixa med lite virkade leksaker till dottern, rätt kul när man inte gjort nåt sånt på länge. Fick lite inspiration till en grej som jag får se om jag gör verklighet av sen.
Åkte iaf hem vid tre eftersom jag skulle tvätta. Passade då på att greja lite inne under tiden. Så nu har jag bäddat rent med nya sängkläderna och hängt upp tavlor, blomamplar, gardiner och ljuslyktor på väggar och i fönster. Det börjar faktiskt se ganska klart ut här hemma. Nu hoppas jag bara på att jag kan få omtapetserat i köket så det blir lika fräscht som resten av lägenheten.
Annars är veckans projekt att få fart på tv:n. Har inte haft tv sen jag flyttade och iofs inte behövt det heller. Har liksom haft fullt upp ändå. Men nu känns det som om det är läge att börja kolla upp vad det är som inte funkar och varför. Snart kommer också en uppdatering på nya bilen!
Men nu ska jag försöka ta det lugnt en stund innan det är dags att sova för att orka med morgondagens planeringsdag. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar