tisdag 2 juni 2009

Maj har tagit slut äntligen

Ja, det är juni månad redan. Och det känns rätt bra att maj är över för det här året. Jag gillar inte den månaden för det är alltid likadant, stress stress stress. Allt ska göras klart på jobbet, man vill helst ha varmt och skönt, men det är oftast rena aprilvädret, och mycket ska hända hemma med. Fönster ska putsas, bilen vaxas, trädgårdsmöblerna tas fram, blommor planteras med mera, med mera…
Men nu kan jag slappna av och bara vara och då kommer skaparlusten som ett brev på posten. Har hittat mig en ny syssla, att virka, vilket jag iofs har gjort förut, men nu är det amigurumi som jag ska testa. Söta små dockor, djur, frukter, grönsaker, askar mm som man virkar och syr med nästan vilket garn som helst. Ska bli kul att testa och se om det blir så bra som jag tror. Har ett eget projekt/mönster på g, hoppas att det fungerar! Testet blir ett kakmonster, kan ju passa till en sån som mig… Bilder kommer när jag gjort klart nåt. Till dess får ni hålla tillgodo med de här:

De kommer från bloggen Crochetra. Visst är de fina?!
Ha en skön kväll! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar