tisdag 2 juni 2009

Måndag och tisdag då?!

Ja, nåt har jag väl gjort då också. Vi hade ju planeringsdag hela måndagen, så jag var fullt sysselsatt ända till klockan fyra. Hann iväg och lämnade nycklarna till gamla lägenheten innan de stängde. Så sköönt!
Sen hade jag samtal på kvällen. Vi hade bestämt oss för att börja rota i allt gammalt, roten till det onda så att säga, och det gjorde vi också. Det var mycket mindre känslosamt den här gången än vad det varit andra gånger som jag pratat om det på samtalen, kanske för att jag visste om att det var det vi skulle ta tag i. Jag har också kommit till ett par beslut om mitt liv som gör att jag kanske vågar ta det där steget och prata om allt som var då. Beslut 1 är nämligen: Det förflutna är det förflutna och det kan jag inte ändra, men jag kan välja hur jag vill leva med det. Det känns bra att ha kommit dit, men de tär väl f-n att det ska ta en 25 år att bli klok…
Beslut 2 verkar kanske inte som nåt stort steg, men vi får se hur stort det är för mig. Jag ska söka nytt jobb och jag kommer att fråga alla på nuvarande jobbet om referenser. Kanske låter konstigt men jag tänker så här: Jag ber dem tänka igenom vad de skulle säga om mig om någon ringde upp dem och frågade hur de upplever att arbeta med mig. Vilka positiva egenskaper jag har och vilka som kan utvecklas. De kan gärna få betänketid, men jag vill ha ett svar. Det är lite en fråga om mitt eget mod att få veta obekväma saker om mig själv, men även en fråga om hur öppna mina kollegor är med vad de tycker om mig och hur de tycker att jag är. Jag tror att jag kan få många ledtrådar av det här. Förhoppningsvis får jag även höra saker som förvånar mig, positiva och negativa. Men nog om det, uppdatering följer….
Idag har det varit en seg dag. Hade svårt att komma till ro igår kväll och somnade därför inte förrän halv ett och skulle upp och jobba halv sju… Inte så bra. Men jag kom till jobbet i tid iaf! Jobbade min tid och åkte sen för att få sista massagen innan semestern. Gissa om det behövdes efter flytten… Ryggen mådde ändå bättre än vi trodde!
Ringde en vän och pratade en stund på väg hem och konstaterade att vi inte kunde ses idag, men imorgon och då blir det inköp av garn och virkkrokar till våra projekt. Åkte sen till D-våla och fikade med nästa kompis och tittade på fiskedrag och abborrar med Lillemannen. Inte för att jag älskar det direkt, men han gör det! Passade på att väga mig, äger ju ingen våg själv, och två kilo har iaf trillat av på två veckor. Inte fel, även om jag hade hoppats på mer.
Nu på kvällen har jag suttit och provvirkat, surfat runt bland amigurumi-sidor och pratat lite med kompisar på msn. Strax blir det lite kvällsmat och sen är det väl dags att knoppa in eftersom det blev så sent igår. Jag hoppas verkligen att det går bättre att somna idag! Kram och godnatt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar