tisdag 30 juni 2009

Kräftfärgad efter dagens äventyr

Ja, det kan man verkligen säga. Trots att jag mer eller mindre badat i after sun-kräm med aloe vera så bränner det både lite här och var, känner mig nästan sjuk. Ser fram emot att få lägga mig i min svala sköna säng faktiskt. Men det har verkligen varit en kanondag. Åbäkandet med att gå upp strax efter sju, för att åka strax efter åtta uppvägdes helt klart av att dagen blev så underbar som den blev.
Vi stack mot stugan och sjön vid nio, tre brudar och fyra ungar. När vi kom fram packade vi ur flyttlasset, ja, det såg ut som det… Ingen av oss kan packa lätt… Sen tog vi fram allt vi behövde för solning och fika och startade med en kaffe. Sen fick solen göra allt jobb, gissa varför jag är röd… Hade iaf gott om vatten och massor av saker att göra med mig. Det blev mest virkning. Gjorde en mormorsruta tänkt till mitt väskprojekt. Var inte jättenöjd, men det var min första, så den fick duga. Vi käkade lunch, badade(!) och fikade innan vi sent omsider åkte mot byn och mer civiliserade trakter igen. Dagens anda aber var den ständigt ringande telefonen och den usla mottagningen i bushen. Herr tävlingsledare hade kunnat valt två bättre dygn att vara borta från stan tycker jag!
Blev kvar hos J,K och E och vi kikade på lite mer virkning, jag fick några mönster – konstigt hur det är med skapandelusten, den accelererar när jag mår bra. Vill virka allt jag ser i de där böckerna snart ju… Fick lite middag och E-gos också innan jag for hemåt till den hungriga katten. Pappa i huset målade lekstuga för fullt ett tag, så jag fick äran att ha hand om sessan en stund medan maten blev klar. Så mysigt när hon vill komma och gosa!
Sen jag kom hem har jag bara slappat och såklart smort in mig (eller badat, vilket man vill) i after sun. Och nu är det dags att ladda över lite bilder från mobilen till datorn så jag kan uppdatera er om lite fler grejer framöver, bilen bland annat. Kanske kommer det en bild från vår stranddag också, det beror på hur bra den blev och om de andra tycker att den är ok.
Dags att klicka på publicera! Vi hörs imorgon! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar