måndag 15 juni 2009

Jaa, vilken dag... typisk måndag....

Jaha, så har helgen gått lika fort som vanligt och igår orkade jag bara inte ta mig för att skriva nåt i bloggen. Hade lite sovmorgon igår och slappade lite hemma samtidigt som jag kollade in lite virkbloggar. Var hos en kompis och virkade bort eftermiddagen och åkte hem vid sex-tiden för att tvätta. Sen kom jag mig bara inte för att sluta virka och skriva lite. Höll på alldeles för länge… Till slut värkte huvudet så mycket att jag fick lov att ta en tablett och gå och lägga mig. Så det var inte lätt att gå upp och åka till jobbet imorse. Kom lite sent och fick köra igång med en gång… Men sen gick dagen ganska bra iaf. Det var inte så många barn och därför rätt lugnt. Sen gick jag ju hem tidigt också, eller jaa, inte hem utan till min frisör. Så nu är jag nyfixad i håret och känner mig lite piggare. Tyvärr kom hon med lite tråkiga nyheter också, så just nu känner jag mig lite förvirrad. Men hjärnan går väl på högvarv för lite andra saker också. Det är mycket som ska göras klart innan semestern, men jag tror jag har koll på det mesta.
Har nyss kommit hem från möte på rallyklubben. Positivt känns det! Mår alltid som bäst när jag varit där och hämtat lite kraft från mina underbara, trygga vänner. Tur att de finns – inget kan distrahera mig så som lite rallysnack. Så nu har jag semester och rally att se fram emot – blir kanon.
Nåt som jag däremot inte ser fram emot är fredagen. Vet inte riktigt om jag ens vill fira midsommar. Jag åker till mamma och pappa på dagen, men sen tror jag att det blir en kväll ensam hemma med en film och en påse chips eller nåt. Känner inte alls för att umgås med nå folk, fast jag fick just en idé. Få se om det är en bra sån… Egentligen känner jag mest för att vara elak och jävlas, men jag ska försöka vara snäll. Har samtal på torsdag, få se om jag kan få ur mig det jag bär på då. Är inte alls i form, skulle behövt prata idag, men men…
Vädret just nu (sol efter en massa moln och regn blandat i dag) får mig iaf att få lust att bara sätta mig i bilen och köra så långt det bara gå bort från all skit här och upp till min goa vän i norrland. Saknar henne nåt enormt ibland och önskar att det var lite närmare. Få se om det blir den blå älsklingen som tar mig dit i juli eller om det blir tåget. Det tar lika lång tid och fan vet om det inte kostar ungefär lika mycket eller lite, vilket man nu vill. Önskar iaf att det var imorgon som jag skulle åka!
Nej, orkar inte skriva mer idag. Vi hörs en annan dag, kanske imorgon, jag lovar inget. Kram och godnatt!

1 kommentar:

  1. Saknar dig också nå enormt, dörren är öppen för jämnan så känner du att ensamheten och livet blir jobbigt KOM NÄR DU VILL!!!
    Jag menar det, KOM!

    Många kramar Petra

    SvaraRadera