fredag 12 juni 2009

Ser fram emot morgondagen

Då ska jag förhoppningsvis bli av med lite onödiga grejer. Jag fattar inte att man kan samla på sig så mycket prylar… Tio kartonger med skräp… Nu är iofs åtta av lådorna böcker som stått på jobbet till försäljning ett par år som också ska iväg, men ändå. Jag hade ju storrensning innan jag flyttade för tre veckor sen. Det verkade inte hjälpa mycket det heller. Det enda jag inte riktigt gillar med loppis imorgon är väderutsikterna. Jag tror vi valde den sämsta helgen vädermässigt nånsin. Det skvalar här utanför så man blir alldeles kissnödig ju. Men vi kommer iaf att ha god mat med oss när vi ska sälja! Mmmm Vi provsmakade lite ikväll, A och jag, när vi gjort iordning maten. Mums, men inte svårt alls. Vanlig sallad på gurka, tomat, kyckling och pasta gör man iordning. Sen klickar man i matlagningsfraiche (BonJour) med gräslök och scharlottenlök (tror jag den hette) och blandar runt. In i kylen ett tag och färdigt att ätas. Kanon!
Slutet av veckan blev väl något bättre än början. Tog en hemmadag igår när jag vaknade med migränkänningar. Insåg ju varför jag mått pyton, bara hormonerna som spökar runt ju. Men det onda försvinner ju inte ur kroppen så jag kanske måste ta mig iväg och kolla om jag har nån infektion eller nåt i kroppen. Men det får bli efter midsommar. Jag var iaf iväg med bilen till lackeringen igår så de fick titta på den. De konstaterade att det fanns lite jobb, det hade gått genom lacken på fyra ställen tror jag. Och den gamle gubben hade sagt att det var bakre kofångaren som var skadad, jovisst… Den också, men det är min bakskärm som kommer att kosta honom mest. Skärmkanten är inte knölig, men välskrapad. Iaf så hade de ingen tid före semestern, men han var schysst nog att polera lite på bilen så att de äckliga silverfärgade resterna försvann. Vet man inte om att genomslagen i lacken finns där så ser man dem inte, det är bara jag som stör mig på dem nu.
Sen passade jag på att ta en tur förbi $store. Ibland är det liksom nån mening med det man gör. Hittade en hatthylla som var perfekt för min fula förstörda vägg i hallen, så i helgen blir det montering och sen måste jag låna en slagborrmaskin så jag kan få upp den. Göra lite fler hål i väggen om jag måste… Den har iaf en ganska stor platta som ska sitta mot väggen, så då syns inga hål!
Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar tills det är semester! Och jag slipper mina kollegor, iaf vissa av dem, ända till måndag v.33! Yippie! Men innan det är det intervjuer inför den kommande anställningen av en ny kollega. Kanske blir det en nygammal, vem vet?!
Jag vet iaf att det är sovdags för längesen. Vi ska ses vid loppisen redan kl. 7 imorgon bitti och då kommer jag inte att vara särskilt pigg kan jag säga. Men jag hoppas på att få sälja en del, kanske t.o.m. tar med några av mina halsband som bara ligger och ser om de är säljbara.
Ha en skön helg! Kram och godnatt!

1 kommentar:

  1. Hoppas du fick något sålt.... rent av hittade något annat matnyrrigt kanske?

    SvaraRadera