onsdag 3 juni 2009

En helt vanlig onsdag - nästan

Ja, alltså jag har jobbat min långdag idag. Det är inte så kul, men om jag ska kunna ha nån kortare dag och ändå jobba heltid så får man stå ut. Iaf så hade jag lite att se fram emot, så dagen kändes inte lika lång. Efter jobbet åkte jag och min virkande kompis till garn- och tygaffären och skulle shoppa. Det lyckades bli en hel del fast de inte riktigt hade det som jag mest ville ha. Men två nystan blått fluffgarn, en härva vitt tunt virkgarn, en virknål och gardiner… Jag skulle egentligen inte alls handla tyg, men jag tittade i stuvlådan när jag ändå var där och där låg de. Jättefina, lagom långa bitar och tillräckligt för att räcka till två gardiner och en duk i köket! Såna överraskningar gillar jag!
Sen handlade vi lite på stormarknaden och åkte hem till min lägenhet och fixade lite käk, tagliatelle med kycklingsås. Pappa och dotter kom strax efter oss så sen var det livat värre. Men vi käkade och sen åkte det hem för att lägga lilldamen. Dagisdags imorgon igen efter en febervända.
Själv roade jag mig med disken ett tag och att kika på posten som kommit idag. Lite räkningar, Amelia och mitt nya skattekvitto till bilen. Passade på att sätta dit det på en gång. Pratade med mamma och delade med mig av det positiva besked som jag fick tidigare idag. Ringde en snabb sväng till brorsans tjej också och pratade om lördag och om semestern. Åh vad jag längtar dit!
Men nu är det dags att kika lite på mitt personliga brev och skicka in det för att ansöka om ett jobb. Sen är det definitivt läggdags. Två ganska sena kvällar har gjort att jag är rätt trött idag. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar