lördag 20 juni 2009

Midsommardagen

En riktigt lugn dag för de flesta tror jag… Själv kom jag hem sent imorse, runt kvart över två, så det blev en lång sovmorgon! Sov till tio och låg kvar till elva. Sen blev jag tvungen att gå upp eftersom jag skulle tvätta lite.
Gårdagen blev riktigt lyckad. Jag kände väl inte riktigt för att träffa folk, men jag tänkte att de får ta mig som jag är. Kände mig lite off till en början, men sen så gick det bra. Var ner till hembygdsgården och tittade på massor av folk som dansade runt. Som tur var så sken solen upp det hela trots att den lyst med sin frånvaro hela förmiddagen. Sen åkte vi hem till mamma och pappa igen. Blev kvar där och käkade kvällsmat och satt sen och pratade med mamma till sent på natten.
Idag blev det alltså sovmorgon, himla skönt eftersom jag sovit dåligt tidigare i veckan också. Hade tvättstuga sen och passade på att bädda rent, diska och vika in all tvätt medan jag ändå grejade här hemma. Tvättade ett par mattor också, så nu ska jag dammsuga och ev. torka golv imorgon så det blir rent och fint. Sen blir det semester på riktigt!
På kvällen har jag varit och firat en kompis son som fyllt 20 i veckan. Gott med grillad fläskfilé och potatissallad. Första "utematen" i år. Vädret har ju också passat på att vara bra under de viktiga delarna av dagen. Det regnade ganska ordentligt ett tag, men då hade vi redan både grillat och ätit klart för längesen så det spelade ingen roll längre.
Men nu ska jag ta och titta lite mer på några rutor som jag börjat virka och sen är det dags att lägga sig och sova. Vi hörs imorgon igen! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar