fredag 19 juni 2009

Midsommar


Och jag har sovit gott inatt! Så skönt att känna att man inte är helt slut pga sömnbrist. Vaknade till av ett sms och låg sen och drog mig en timme. Har precis käkat lite frukost och plockat undan lite här hemma. Bytt lite i tomma ljuskoppar, vikt lite tvätt och fixat bort lite damm och skräp efter katten (jo, det är bara han som lortar ner här hemma…)


Ska bara skriva ett litet kort inlägg här innan det bär av hem till ma och pa för lite midsommarmat. Blir kanske ett besök på hembygdsgården också om det inte sprutar ner regn. Här hemma var det uppehåll länge, men nu kommer det regn igen. Jävla skitväder! Det var ju så skönt häromdagen. Men de säger att det ska kunna bli varmt och fint under nästa vecka, så det hoppas jag verkligen. Då blir det ryggläge i solstolen på gräsmattan utanför!
Ja, vi får se hur det blir till kvällen idag. Har fortfarande inte bestämt mig för hur jag gör, men jag lär väl ta med mig lite grejer ifall jag bestämmer mig för att vara kvar. Som det kändes nu på morgonen så ska jag iaf inte dricka alkohol. Känner att jag inte vet vad som händer då, så det blir lugnt och då kan jag ju lika gärna ta bilen hem, även om det blir sena natten. Har inget emot att åka bil ju… (Kom bara på att jag måste fixa ett par nya skivor till bilen, börjar tröttna på de gamla nu… Ska genast hämta och köra igång brännaren!) Skulle kunna ta en extra tur varje dag bara för att det är så kul och avkopplande att köra. Och så tänker jag så bra, eller så slipper jag tänka, vet inte riktigt vilket det är. Skrålar ju oftast för full hals när jag är själv i bilen…
Men nu ska jag göra mig iordning och dra iväg! Ha en riktigt skön midsommarafton allihop! Och ta det lugnt om ni åker bil nånstans – det gör jag… Kram

2 kommentarer:

  1. Förlåt om jag väckte dig med sms i morse : )

    SvaraRadera
  2. He he, ingen fara. Jag var halvvaken och hade egentligen behövt gå upp redan då, men jag slöade lite till och kom nästan för sent till lunchen... Så no worries!

    SvaraRadera