måndag 22 juni 2009

Första riktiga semesterdagen

Och väckarklockan stod på halv åtta… Lite knäppt kanske, men har man bestämt sig för en utflykt så är det så man får göra. Jag och kompisen J med dotter skull ta en tur hem till byhålan där mamma och pappa bor, för att handla på oss lite matnyttigt, ja garn alltså. I den här stan finns ju inte ens en vettig garnaffär. Därför ägnade jag stora delar av gårdagen åt att planera sommaren projekt inom handarbetandet. Har en lista, men chansen att bli klar med den innan sommaren är slut är lika med noll, det vet jag. Men det är bra för då behöver jag inga fler projekt för i år, jag klarar mig med dem jag har uppskrivna redan.
Iaf så gick jag upp, inte särskilt pigg, men ändå. Frukost och sen dusch och hämtning kl. 9.15 ca. Men innan det hann telefonen ringa medan jag duschade… Jobbet som jag sökte och sen tog tillbaka min ansökan till hörde av sig igen. Nya besked igen, så nu ska jag på anställningsintervju på torsdag! Blev nästan nervös på kuppen ju… Men bara nästan. Försök bara inte prata med mig på torsdag innan intervjun, för då… Men håll tummarna för mig!!
Ja, iaf så åkte vi och handlade både länge och väl. Tog en fika med mamma också. Mycket garn blev det och lite annat matnyttigt också (tand-, dusch- och hudkräm bl.a.) Träffade på en kompis från gymnasiet som driver affär numera. Himla kul att snacka lite! Men dagens bästa var iaf fynden på loppisen på hembygdsgården. Där tror jag att vi tjänade in hela trippen faktiskt. En garnvinda och en fin glasburk som jag ska ha till ett av mina sommarprojekt. En ny garnvinda kostar 420kr och glasburkarna som vi tittade på innan kostade mellan 50-110kr. Jag betalade sammanlagt 15kr! Det kallar jag fynd!
Resten av dagen har det inte hänt så mycket. Har varit på samtal, gjort lite handling som man ju måste och sen fotat mina nya pysselsaker och projekt. Ska lägga in lite foton i pysselbloggen sen. Kan ju vara kul att se hur det framskrider tänkte jag. Men nu är det dags att ta mig i säng. Ska ha sovmorgon imorgon, men sen blir det stavgång och full fart med möten på kvällen. Kram och godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar