torsdag 25 juni 2009

Torsdagen avklarad

Jaa, det känns helt ok att det redan är torsdag kväll och snart dags att åka iväg. Idag har det varit en fullspäckad dag fast jag egentligen inte hade så mycket inbokat.
Jag började med att gå upp ganska tidigt för att vara semester, kl. 8. Skulle på intervju kl. 10 så det gick undan med dusch och frukost. Intervjun gick bra tror jag. Vet ju inte vad de tyckte, men det kändes positivt och jag var inte ens nervös. Fattar inte hur det gick till, men det var iaf skönt att slippa den jobbiga biten.
Efter det skulle jag handla lite mat och medan jag var där så passade jag på att köpa lite blommor också. Blev en vit-rosa Surfinia ”Million Bells” och två vita snöflingor. Fortsatte med mina ärenden och fick mer eller mindre åka runt hela stan som just nu är ockuperad av stadsfesten som hålls i helgen. Men jag hann med både Lidl och biblioteket innan jag totalsvettig kom hem och bestämde mig för att stanna inne en stund och vila och läsa lite. Och vila blev det… Somnade en stund…
Vaknade som tur var av ett sms och fick bråttom att ta ut mina blommor för att plantera dem. Hämtade alla grejer och sen tog det inte så lång stund innan det var klart. Stannade ute en stund och pratade med grannarna och bar sen in mina krukor på balkongen. Jättefint blev det!
Passade på att låta katten komma ut en stund också. Han njuter av att vara ute, men idag var det nästan för varmt för honom med. Han kan ju inte direkt ta av sin päls… Jag satte mig i solstolen med lite saft, ett äpple och en bok. Himla skönt var det!
Vid fem ringde telefonen och jag fick frågan om jag ville hänga med och käka. Javisst, mat måste man ju ha. En gammal kompis från hemma-hålan (ja alltså, vi har känt varann i över 20 år konstaterade vi för ett tag sen) som fått för sig att åka hit och ta med sig sonen och en annan kompis. Trevligt med lite besök!!
När vi käkat släppte de av mig hemma och jag gick in för att städa av lite innan jag åker. Diskade klart, dammsög och plockade lite med grejer. Mamma ringde för att stämma av inför morgondagen, så kl. 11.00 fredag går bilen mot Stockholm! Jag ringde och fixade med kattvakt – igen – fick inte tag på grannen som lovat ordna det. Så imorgon blir det packning, en fika innan jag åker och så iväg. Så nu kommer bloggen att vila några dagar. Jag återkommer på söndag när jag kommit hem och skriver lite om helgen då. Ha det riktigt skönt och njut av det fina vädret – det ska vi göra! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar