onsdag 24 juni 2009

Tisdag och sol hela dagen

Jaa, det är helt underbart! Jag tog sovmorgon till tio idag och sen blev det en väldigt lugn förmiddag och lunch. Plockade lite inne och sen gick jag ner i källaren med lite grejer och plockade fram min däcksstol. Tog ut den på gräsmattan och tog en väska med lite vatten, frukt och tidningar med mig också. La mig och solade, fast halvt i skuggan iaf. Ville ju inte se ut som en kokt kräfta efter en halvtimme. Åh vad skönt det var! Grannen kom ut och pratade en stund och gick in efter lite kaffe sen. Tillbringade tiden fram till kl. 14 med att prata med en massa av grannarna och sitta i solen och bara ha det bra.
Sen var det dags för lite lunch. Blev bara en tallrik med yoghurt eftersom jag skulle ut på näset och gå stavgång ganska snart efter det jag åt. Det var himla svettigt att gå, fast ändå inte så hett som vi trodde när vi stack iväg. 45 minuter tog det, vi börjar få upp tempot nu.
Sen var det bara hem och eftersvettas lite, ta en skön dusch och så iväg på nästa grej. Hade vårens sista styrelsemöte på motorklubben tillsammans med möten iför vårt asfaltsrally den 4 juli. Alltihop gick bra och jag var hemma strax efter kl. 10 igen. Passade på att tanka racern när jag ändå var ute och åkte, den är ganska snål faktiskt. 0,72 hade den dragit och då är det mycket stadskörning på den tanken. Få se hur den blir att dra när det blir riktig långkörning, ska ju till Vilhelmina om ett par veckor och det lutar åt att jag tar bilen upp.
Men nu är det dags för att ta en tur till drömlandet igen. Vill ju inte sova bort morgondagen om det blir lika fint väder som idag. Då åker solstolen fram och solskyddsfaktor på! Det håller vi tummarna för! Kram kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar