söndag 14 juni 2009

Loppislördag

Ja, man är väl inte riktigt klok som går upp kl. kvart i sex en lördag morgon bara för att få stå på loppis i regn i sex timmar för att sälja av lite grejer. Kl. 7 var vi på plats och började packa ur bilarna och lasta upp våra grejer på bordet. Och jag tror klockan var ungefär kvart över sju när första grejen var såld (loppisen öppnar kl. 9)… Och så får jag väl säga att det gick över förväntan med mina grejer även om jag gärna hade sålt av mer. Men jag tog hem 3 kartonger färre än jag tog dit och lite pengar blev det över med! Det som är kvar får jag ta nästa gång, då blir det bättre väder och mer grejer som ska med!
Sen jag kom hem har jag mest suttit stilla och försökt värma upp mig och ta det lugnt med min rygg. Det känns att man stått på fötterna hela dagen. Jag gick ett par vändor och kikade själv också, men idag var det inget som lockade, eller de hade inget som jag var ute efter iaf. Så jag lägger pengarna på nåt annat istället, virkgarn kanske. Ska beställa på nätet tänkte jag. Verkar bli billigast så. Och då kanske man kan få tag på rätt färg också.
Men nu är det dags att lägga sig och nanna kudden, det borde jag egentligen ha gjort för länge sen, men jag har inte varit särskilt trött förrän nu. Ha en skön söndag! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar