onsdag 24 juni 2009

Onsdag och lika fint väder idag!

Jaa, nu är det verkligen skönt att leva. Att bara få vara hela dagarna och dessutom i solens sken. Har tillbringat det mesta av dagen ute på gården i solstolen. Läst, babblat med grannarna, solat och flyttat runt min solstol så jag inte skulle se ut som en kokt kräfta i slutänden. Så himla skönt! Man blir liksom alldeles lugn och avslappnad i hela kroppen och själen alldeles av sig självt.
Sen är det så underbart att inte behöva frysa, inte behöva jobba, inte behöva fundera… För när jag är varm, huden luktar sol och utomhus och jobbet är låååångt borta, då slutar mitt huvud med sina dumma funderingar – helt utan ansträngning ens. Ibland kommer jag på mig själv med att tänka att jag borde ha ett jobb där man inte alls behöver stressa, då verkar jag fungera bäst. Men såna jobb finns ju inte, eller?
Nåja, imorgon är det dags för en liten jobbansträngning iaf. Jag ska iväg på anställningsintervju, så det som snurrar i mitt huvud just nu är: -Vilka positiva sidor har du? –Vad behöver du jobba mer med? –Varför ska vi anställa just dig? Inga konstigheter va?! Det är ju bara att svara på sådär rakt av… Hmm, njaa, kanske inte, men jag tror iaf att jag har mina funderingar rätt klara för mig! Och passar det inte rektorn så är det väl så. Då kommer det ett nytt jobb på ett nytt ställe nån annan gång, som jag ska ha.
Så nu ska jag gå och lägga mig så att jag kommer dit pigg och utvilad! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar