måndag 29 juni 2009

Jaa, så mycket för den planeringen...

Ja, alltså, jag hade tänkt klara av alla möten och praktiska saker idag, så jag kunde ha semester resten av veckan. Men nej nej, så blev det inte. Tar iaf imorgon till en soldag, även om det ju inte verkar bli sämre väder under resten av veckan. Fullt upp däremot, det blir det! Rallyvecka, innebär massor av jobb, särskilt när tävlingsledaren tar semester tre dagar….
Iaf så vaknade jag sent idag, strax efter nio. Gick upp vid tio och fixade frukost åt mig och katten. Skulle ta tag i tvätten som jag planerat, men då ringde telefonen med en positiv nyhet. Jag har fått nytt jobb! Åh, vad skönt det kändes. Att få veta att mitt positiva intryck av intervjun verkligen stämde och gett resultat också! Så den tredje augusti, om allt går som det ska, börjar jag på min nya förskola!
Tvätten och resten av dagen blev liksom lite av underordnad betydelse, lite vid sidan av den goda nyheten. Men det drog ihop sig till en lång lista med grejer som ska göras till lördagens rally och då kände jag att det blev lite väl mycket. Fick iaf hjälp med de akutaste och snabbt gick det också.
Åkte hem, stressade hem, rättare sagt. Cyklade snabbt iväg på samtal. Hem och byta från cykel till bil, handlade, hem och lasta in, iväg och hämta ljus. Blev kvar hos min kära kollega ett bra tag! Det känns skönt att veta att jag har dem kvar som vänner fast vi inte längre ska arbeta tillsammans!
Kom alltså hem strax före tio och nu sitter jag här. Ska lägga mig i tid, ska upp tidigt och dra iväg till en sjö med ett par kompisar kl. 8.30 imorgon, alltså åka hemifrån kl. 8. Så äventyren från helgen får vänta ett tag till, jag måste lägga in mina räkningar också innan jag kan gå och lägga mig. Ha en skön tisdag! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar