söndag 21 juni 2009

Slö söndag

Ja idag har jag inte gjort många knop. Har mest surfat och virkat. Vaknade av en mycket hungrig katt strax efter kl. tio. Tog mig lite frukost och sen började jag planera sommarens/semesterns virkprojekt. Det är några stycken, men det gör inget om de inte är klara för då har jag nåt att jobba med i höst och vinter med.
Surfade runt och letade beskrivningar och garn och nu har jag nog det jag behöver för att komma igång med projekten. Gjorde förresten klart min oerhört sneda virknålsförvaring också. Satte mig ute på bänkarna en stund medan solen var framme – kanonskönt! Så imorgon kan jag handla det jag ska i garnväg och sen är det bara att köra igång!
Det är konstigt hur mycket det gör för kropp och själ att ha en ledig dag extra och veta att sen är det semester i fyra långa veckor. Mina ömma axlar har redan lugnat ner sig och sen vet jag inte om det var samtalet i torsdags med M eller om det var långsnacket jag hade med mamma som gör att huvudet inte bara spinner och att jag mår tusen gånger bättre än förra söndagen. Kanske beror det på att jag ältat klart också, har ingen aning.
Annars blir nog den här veckans projekt mest att komma ner i varv och kolla upp om jag ska ta tåget eller bilen till P och barnen i Vilhelmina. För övrigt är det lugnt och skönt fram till fredag när det är dags för spa! Så vi får se hur mycket jag kommer att blogga. Det kan bli så att jag struntar i det helt, men man vet aldrig. Känner jag för det så kanske det blir långa inlägg också, vi får se.
Ha en riktigt bra vecka nu – det ska jag! Kram och godnatt!

1 kommentar:

  1. Du är så välkommen till mig och barnen!!

    // P

    SvaraRadera