lördag 23 maj 2009

Långt uppehåll

Ja, för att vara jag så är det väl det, men jag har haft fullt upp hela veckan och nu blir det bara en kort redogörelse av vad jag har haft för mig.

Tisdag
Började tidigt och var ut på Mulle med barnen. Fick ett sms från E som har lägenheten jag ska ta över – hon var klar med allt så nu kunde jag hämta nycklarna! Yippie! Jag åkte upp till banken och gjorde det jag skulle där, handlade lite och hämtade sen de efterlängtade nycklarna.
Sen hämtade jag nya bilen! Det kommer bild och så berättar jag mer om den sen. Hi hi…
Åkte till nya lägenheten för att lasta ur de nya vinterhjulen och kolla så att allt såg ok ut. Det gjorde det! Så jag åkte och hämtade en massa grejer, körde två lass redan på kvällen.

Onsdag
Jobbade långdag och klarade av vårens sista utvecklingssamtal. Sköönt för sen var jobbveckan slut! Körde två flyttlass på kvällen också och resten av veckan har gått i samma spår.

Torsdag
Pappa kom med bussen, brorsan och hans tjej var också med och hjälpte till. Vi körde allt stort och lite till på runt tre timmar. Super! När de åkte hem hade jag bara ett litet lass kvar att ta och det fick vänta till fredagen eftersom jag behövde plocka lite i lägenheten. Fick god hjälp av en god vän, köket var klart innan kvällen! Det mesta i badrummet blev också klart mer eller mindre, man måste ju kunna duscha…
Ett stort jättetack och många kramar till alla er som hjälpte till!

Fredag/lördag
Jag hade semester från jobbet som så många andra. Hade lite annat att ta hand om… =0) Jag började med att plocka med mina bokhyllor eftersom det stod kassar med böcker överallt. Torkade hyllorna och kom underfund med att jag behövde handla spik.. Bokhyllan Billy är bra på många sätt men bakstycket håller inte så bra om man flyttar mycket… Så jag åkte på en shoppingrunda. Tog mig till L-berget och shoppade spik, duschdraperi, rakbladsskrapa och lite silikon. När jag ändå handlade tog jag en tur till $-store också. Där blev det nya glas, gardiner och gummihandskar…
Sen åkte jag till (((7c och packade i det sista lasset i bilen. Den blev knökfull… Men det var himla skönt att kunna avsluta allt flyttande. Det enda som är kvar att köra nu är en vända till tippen och det gör jag senare idag när de har öppnat. Sen åkte jag hem och packade ur allt och in i lägenheten där det skulle vara. Tog hand om min ena bokhylla (bankade och slog en hel del, sorry grannarna) och plockade i den. Tog även det andra skåpet (som var helt) och plockade i. Lämnade det trasigaste skåpet till idag, så det står på tur efter tippen.
Annars flyttade jag väl runt på en massa grejer, plockade bort miljoner självhäftande krokar och andra saker från olika ställen. Fick lov att fylla igen några hål i badrummet med silikon med och satte faktiskt upp ett par tavlor också. Bestämde mig också för att ta bort den bård som någon haft den otäcka smaken att sätta på ett av köksskåpen, så nu är det gjort och fint igen.
Och annars då? Jo tack, jag trivs som fisken i vattnet redan. Känns som att flytta hem igen. Och livet har tagit lite paus för övrigt. Just nu ser jag bara till att göra klart här hemma och i gamla lägenheten så jag kan få ta det lugnt på min semester sen. Det är faktiskt bara fem veckor kvar dit.
Men nu är det dags att lägga in lite räkningar för betalning, det är ju lön till veckan! Sen drar jag igång med dagens projekt! Ha en bra dag – det ska jag! Kram

3 kommentarer:

  1. Gud vad kul det är att få flytta och möblera som man vill. Hoppas att du får det bra i nya lägenheten får komma och inspektera någon gång kramkram

    SvaraRadera
  2. Oj gick det så fort =) hörde inget om torsdag men de gick unna då.. skönt för dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att det börjar bli färdigt, är nästan lite avundsjuk på dig som får fixa och ordna, det är något magiskt med att börja fixa med något nytt. Fast ta det inte som om jag vill flytta för allt smör i småland : )

    SvaraRadera