lördag 30 maj 2009

Hej igen!

Jaa, det har varit en helt underbar dag idag. Vädret, ja, det kan inte bli bättre, men snart nog börjar man gnälla om att det är för varmt. Men inte jag, det var bara på den otroligt sega stavgångsvändan som det kändes jobbigt med värmen. Hade liksom inget flås alls kvar, men så gick vi den lite längre vägen idag också.
Efter en skön dusch gick vi sen på Engeln och fikade lunch. Åt en mumsig macka ute på taket. Sen tog vi både en och två svängar på marknaden, men inga fynd för mig idag. Hade hoppats på blommor och mattor, men det var mest godis och kläder. Köpte iaf en glass och mumsade på i värmen.
Väl tillbaka hemma gjorde jag en insats för grannsämjan och tog en fika med grannarna i huset. De bjöd på kaffe och rabarberkaka vid utebordet. Mums! Tog med mig katten ut en sväng också, han njöt verkligen, men efter ett par timmar var han nöjd så vi gick in.
Fortsatte med min uppackning av grejer. Tog hand om de sista sakerna som skulle in i vitrinskåpen och möblerade dessutom om lite grann. Nu är jag rätt nöjd, har bara en kartong med grejer kvar att packa upp. Tänkte att jag skulle ta den imorgon, ingen idé att göra grannarna upprörda med spikning av tavlor efter kl. nio på kvällen. Tog faktiskt svängen förbi miljöstationen med alla kartonger som jag fått över. Skulle ändå ner till jobbet och se till våra kycklingar. Det är så skönt att bli av med alla kartonger och sånt, nu har jag levt med dem tillräckligt länge känns det som.
Nej, om man skulle ta och titta lite närmare på sängen… Ska försöka sova länge imorgon och sen ska jag bara ha en lugn och skön dag. Har tvättstuga, men annars blir det bara en dag ute om det fortfarande är så soligt och fint som idag. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar