fredag 1 maj 2009

Sköna maj

Ja, det får man ju verkligen säga att det är. Solen lyser från en klarblå himmel och det är över 18 grader på termometern! Än så länge sitter jag inomhus, men det blir definitivt en promenad senare idag.
Gårdagen blev en småstressig historia. Var på Mulle på förmiddagen och sen gick dagen av bara farten tror jag. Hann hem från jobbet och ta det lugnt en stund, sen kom en kompis för en promenad med vovvarna. Efter det blev det en snabb dusch och sen iväg till kompisarna i byn för lite majbrasa. Det var rätt mycket folk, men många från byn som jag inte kände. Trevligt att få träffa lilla E:s farföräldrar, känns ju som om man känner dem lite redan för man har hört så mycket talas om dem.
Det blev en trevlig kväll, men känslan vill inte riktigt infinna sig när jag är singel. Sista april är som alla andra ”högtider” en parhistoria. Ensamheten gör sig påmind hur jag än beter mig.
Kom iaf hem ganska sent men kunde ändå inte somna på en gång så jag tittade lite på Greys Anatomy som jag spelade in i veckan. Insåg att jag iaf var för trött för att kolla på tv, så jag gick till slut och la mig ändå. Måste ha somnat på en gång för jag vaknade på morgonkvisten av en envis misse som ville ha mat. Och nu är det dags att försöka ta tag i något av dagens projekt. Disken väntar efter en kopp kaffe och en macka! Ha en skön dag! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar