måndag 3 augusti 2009

Första dagen på nya jobbet

Ja, det var idag det. Började redan halv sju. Kändes lite konstigt att komma in på ett nytt ställe, men ändå var det med stor förväntan som jag kom dit. Jag blev visad huset och avdelningarna och alla andra utrymmen. Ett par barn var redan där så det blev en liten presentation också. Lite blyga var de förstås, men det släppte ganska snabbt. Sen gick dagen som vanligt. Fler barn kom och jag var och lämnade bilnyckeln på lacken. Kanske får bilen redan imorgon! Bra, då kan jag åka ner till Strängnäs på lördag. Elva barn blev det idag då. Slutade kl. 13 och sen åkte jag till en kompis och fikade. Blev kvar där till fyra så jag hoppade över min tvättid. Sen fixade jag lite handling, bytte mina cykelhandtag och åkte på samtal. Efter det blev det påsättning av de nya handtagen. Blev riktigt bra! Nu är cykeln i toppskick igen!
Sen har jag förstås pratat lite med min snygging också… Ska verkligen bli intressant att se vad det blir av det här. Kanske bor i Hudik om några år, vem vet…
Gårdagen var iaf precis så avslappnad som jag trodde. Sprang runt hela Valbo köpcentrum i flera timmar och inte en protest. Han är himla gullig. Kul att prata med, vi har ju mycket gemensamt. Mmm, skulle nog kunna tänka mig mer än vänskap ja… Han är iaf bra på att kyssas…
Jag fixade ju lite annat åt ett par kompisar igår med. Handlade lekstolar åt en kompis som kom och hämtade dem redan på kvällen. Lilla E verkade nöjd med dem och sen fick jag lift hem när jag lämnat bilen till lackfirman. P ringde jag också. Hämtade en jättefin vagga i Falun åt henne, nästan så jag vill ha den kvar själv. Men den får åka med när jag åker dit i oktober.
Men nu är det dags för lite sömn igen, så jag orkar med morgondagen på nya jobbet. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar