torsdag 13 augusti 2009

Onsdag kväll (hann bli torsdag eftermiddag)

Och jag ska lägga mig tidigt tänkte jag, men blogspot vägrar logga in mig, så vi får se hur dags jag får det här publicerat. (Ja, och som ni ser så blev det alltså torsdag eftermiddag innan det funkade…) Idag har jag jobbat 7.30-15.30. Åkte sen och handlade lite fika, hade en kompis och mamma och pappa på ingång för besök. Träffade en fd kollega från gamla jobbet och gissa om det kändes skönt att veta att man slipper det där stället?! Många är jättegulliga och kanonkollegor, men bara vetskapen om att det finns flera som jag verkligen inte vill jobba med är tillräcklig för att jag ska bli stressad… Hann lagom komma ut därifrån så träffade jag nästa kollega från förr. Vi pratade också bort en stund och sen begav jag mig hemåt. Packade upp och började fixa med mina tavlor som jag började med häromdagen. Idag blev tre stycken klara iaf! Har fortfarande tapet kvar, så det kanske bli ett par små till. Sen funderar jag på att skriva ut ett par bilder på fotopapper så jag kan få ett par till. Det känns fortfarande lite kalt på väggarna.
Sen kom kompisen och mamma och pappa ungefär samtidigt. H med en massa doftljus och mamma med en bok och lite creme fraiche som jag bett om… Vi tog lite fika och sen åkte de hem. Jag fortsatte med tavlorna, kollade mail och pratade med J en stund. Längtar lite… Det blir ju ganska långt mellan gångerna innan man kan ses när man bor såhär långt ifrån varann.
Men nu ska jag iaf gå och lägga mig. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar