tisdag 25 augusti 2009

Helgen då

Ja, den började ju i fredags med en sån där mellan-jobb-dag. Sålde tre halsband till två av mina nya kollegor på jobbet, eftersom de bett mig ta med mina smycken och visa. Hade lite bråttom efter att jag slutade eftersom jag skulle bort till halv sju. Fixade iaf i ordning ett halsband som gåva till värdinnan och sen gjorde jag mig färdig och cyklade iväg. Det blev en himla trevlig kväll med perfekt sällskap, god smörgåstårta, gott vin och mumsig efterrätt! Kul att få se lite bröllopsbilder från Cypern också! Dessutom fick jag en liten present av mina goa kollegor (före detta då), en jättesöt liten värmeljusstake, typ änglaspel, men med hängande katter istället för änglar. Kvällen slutade iaf sent, klockan var halv två innan jag var hemma och då var jag ganska blöt eftersom det regnade…
Lördagen blev en lite småtrött historia till en början. Jag åkte mot Hallsberg vid halv nio och var framme ett par timmar senare. Det var fortfarande lugnt på tävlingsområdet så vi gick banan och sen tog vi lite lunch. Så småningom var det tävlingsstart och ännu senare tävlingsdags för mitt ekipage. Det gick rätt ok första vändan, men det fanns mycket tid att plocka tyckte herr chaufför själv. Det bevisade han också i åk två, där mellan tre och fyra sekunder var borttagna! En höll han sig på ungefär samma tid i sista åket, så det blev en femteplats. Mycket bra för att vara inkörning på nya bilen! Vi åkte hem till dem när tävlingen var slut och jag skulle egentligen bara ta lite kaffe, men jag blev kvar nästan ända till midnatt! Trevligt sällskap, god mat och massor av skratt. Ännu en kanonkväll alltså!
Söndagen blev också ganska seg till en början, med en tvåtimmars bilfärd. Men man piggnar till ganska snabbt med en två-och-ett-halvt-åring i närheten och nu fanns det ju dessutom fler barn också. Vi käkade lunch på Hummelsta och gjorde ett besök i godisaffären också. Barndopet var i Balingsta kyrka och det visade sig vara en liten, mysig, gammal kyrka. Eftermiddagen gick fort och vi fick både god mat och massor av fika – allt hembakt! Vid fem var det dags för hemfärd och hemma var vi vid halv åtta. Gissa om missen var glad över att jag äntligen satte mig ner i vaket tillstånd och gosade med honom… Det var ju bara tre dagar sen sist…
Och idag då... Jaa, jag slutade tidigt, tog lite planeringstid och sen tog jag mig hem för att diska, källsortera, förbereda och ha styrelsemöte på klubben och virka lite mer. Jag klarade av det jag bestämt mig för att göra och lite till. Skönt! Då hinner jag nog det jag ska innan helgen, för då tänker jag bara ägna mig åt mitt besök!
Men nu är det läggdags – kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar