torsdag 6 augusti 2009

Lång dag

Ja, det kan man säga, men jag gör en kort resumé av gårdagen iaf. Började jobba halv sju och var lagom slak när jag slutade. Lämnade cykeln på jobbet och gick för att hämta bilen på lacken. Kanonfin tycker jag att den blev. Åkte en vända upp på berget för att ev. handla lite. Köpte till slut bara en blomma, en krysantemum till balkongen. Vit och fin var den! Sen åkte jag till ett par kompisar för lite fika och mekning. Fick hjälp att kapa till mina fem plattor som var till balkonggolvet och med att sätta tillbaka mitt ena stänkskydd på bilen. Lyckades bra till slut. Fick lite fika och mat och spelade lite tv-spel med Lilleman. Det är bara att konstatera – blir man slagen av en femåring är man inte bra på det…
Åkte iaf hem så småningom och landade i soffan. Trött som en gris, men pratade en stund med J och sen blev det sängen.
Sen imorse tog jag en promenad till jobbet eftersom jag lämnade cykeln där för att hämta hem bilen igår. Det tog mycket kortare tid än vad jag trodde, men svettigt var det… Och nu har jag grymma skavsår efter skorna som jag inte haft på ett längre tag. Aj aj…. Tur jag hade cykeln hem sen! Jobbade till halv sex och sen blev det bara hem och så iväg på månadsmöte på klubben. Idag var vi iaf några fler än förra gången. Åkte och handlade på hemvägen och sen gjorde jag mat och nu har jag landat här. Vi har varit ute ganska mycket på jobbet idag, så jag är ganska trött av all sol. Det är superskönt med värmen, men man blir trött. Fast iofs beror säkert en del av tröttheten på nya jobbet också. Och apropå trött, så ska jag strax gå och lägga mig så jag orkar med en lång dag till imorgon. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar