lördag 1 augusti 2009

Fixar-dagen efter

Jaa, alltså jag hann absolut inte blogga igår. Det fanns en massa annat att göra innan det var dags att åka på fest. Igår var iaf sista dagen på mitt gamla jobb. Jag ägnade dagen åt lite praktiskt jobb som återstod. Åkte hem vid tre och handlade på vägen hem. Satte igång med att vaxa benen när jag kom hem och det tog sin lilla stund. Gjorde mig i ordning och blev hämtad av J. Sen fixade vi med det sista hemma hos hennes mamma. Hade en trevlig kväll med gamla goda vänner. Tack för en kul fest A!
Kom väl hem vid två och somnade bums. Vaknade imorse och var inte alls så bakis som jag trodde att jag skulle vara. Kom upp i tid och kände att det var läge för att göra något. Ringde J & K och bestämde oss för loppis. Tittade på mycket grejer, men idag blev det inget handlat. Träffade däremot på gamla kompisar, mycket trevligt att se dem, var längesen.
Åkte hem och fixade mat och sen fick min cykel sig lite välbehövlig uppmärksamhet. Nya skärmar, bromsjustering och en tvätt! Nu saknas bara kedjeoljan, men den måste jag handla imorgon. Så nu är den kanonfin igen – som ny!
Sen fortsatte jag med mina projekt. Näst på tur var mina mormorsrutor. Nu är de helt klara för att sy eller virka ihop! 80st ligger i påsen och bara väntar… Sen var det badrumsskåpets tur. Gardinspiral sattes på plats, nu väntar bara gardinen på sömnad. Hatthyllan som sattes upp förra veckan har nu fått sina krokar också. Det blev så bra! Bild kommer senare! Hämtade upp några blomkrukor från källaren och diskade av dem. Bytte sen en kruka i köket och satte de andra krukorna på tork i diskstället. Min vita hink fick flytta ut på balkongen där jag tyckte att det såg lite tomt ut när jag satt och fäste trådar på mina rutor. Den ska få en krysantemum att ta hand om imorgon! Det kommer nog en bild på det med…
Jag plockade med lite mer grejer i källaren också. Jag ställde in mina grejer från jobbet där i veckan, men en del saker skulle ju hem och inte med till nya jobbet och en del skulle tvättas också. Så jag fixade till det och tog fram de saker som ska med på måndag. Packade ur saker ur ryggsäcken och packade om den med jobbsakerna. Så nu känner jag mig riktigt duktig. Det har varit en riktigt produktiv dag, trots att det är dagen efter. Sen har jag förstås pratat med min date för imorgon och nu har vi bestämt tid och plats. Jag sticker halv nio ungefär, så önska mig lycka till! Kram och godnatt!

1 kommentar: