tisdag 18 augusti 2009

Tisdag

Hmm, rubrikerna blir kortare och kortare… Kanske beror på att jag är hur trött som helst på kvällarna när jag sätter mig och skriver i bloggen. Iaf så har jag gjort en kort dag på jobbet idag och sen har jag varit hos en kompis och hälsat på, fått kvällsmat och sen har jag, hör och häpna, TRÄNAT på min crosstrainer och min pilatesboll. Det har jag inte gjort sen jag flyttade i maj, men nu känner jag att det är dags att ta tag i bullmagen och allt det andra som lagt sig på kroppen. Har tänkt mig att jag ska köra 30minuter om dagen, så nu förväntar jag mig support från er alla här. Helst vill jag ju gå ner femton kilo, men bara det går neråt så är jag nöjd.
Sen bestämde jag mig igår under mitt samtal för att jag ska skriva ner tre positiva saker, saker som jag gjort bra under dagen, varje kväll. Det kommer säkert att vara svårt i början, men jag räknar med att det kommer att gå lättare allt eftersom. En del dagar kommer jag att dela med mig av det jag skriver ner, men en del dagar kommer det bara att bli för min egen del. Idag är det iaf min återupptagna träning som är en positiv sak. Att jag tog mig i kragen och plockade fram gitarren på jobbet och började öva lite (och att det kändes som att det gick riktigt bra) är den andra. Det tredje idag är att jag fortfarande håller fast vid att cykla till jobbet, har bara haft bilen en dag per vecka hittills!
Men nu är det dags att höra vad J har för sig. Måste ju kolla så han jobbar ordentligt! Så vi hörs imorgon! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar