söndag 16 augusti 2009

Lördag och söndag

Ja, fast vi börjar väl med fredagen. Jag jobbade tidigt och åkte ner på gamla jobbet på besök efter det. Himla kul, men såå lugnt var det. Måste ta mig ner en annan dag för att träffa några fler barn och personal. Har ju lite annat som ska fixas med också. Kvällen gick åt till klippning och sen bara att vila ut efter veckan.
Lördagen då. Ja, jag sov ut ordentligt och var sen hemma och grejade lite inför kvällen. Diskade, dammsög och plockade undan. Skulle ha sovgäst efter kvällens övningar, så det var ju bra om det var lite städat. Sen följde jag med min sovgäst och hennes familj ner på vattenfestival. Kul att det händer lite i den här stan med! Sen gick vi ner på stan och tog lunch, gick hem och slappade, surfade och virkade lite. Och förstås gjorde vi oss i ordning inför kvällens fest. Vid halv sju åkte vi för att överraska födelsedagsbarnet och det gick så bra så. Sen tog vi oss ner till restaurangen, himla god mat fick vi där. Jag käkade entrecote med rostad potatis och chilibearnaise och sen rabarberpaj med vaniljgrädde till efterrätt. Mums! Sen skulle vi försöka ta oss ut till öltälten… Spöregnet kom i vägen kan man säga… Vi var dyngsura när vi kom dit så vi bestämde oss för att gå vidare till ett ”inne-ställe”. Väl där konstaterade vi att halva gänget hade försvunnit på vägen… Trist, men vi hade iaf kul vi som var kvar. Vid tolv tyckte vi att det var dags att ge oss hemåt, då i lite mindre spöregn, men kallt var det. Sängen var varm och skön, så vi somnade nog ganska bums!
I morse blev det en ganska tidig start. Var upp halv åtta och matade katten och vid nio käkade vi själva frukost. Sen surfade vi och virkade under hela förmiddagen. Lilla E kom in med pappa och sen åkte han till jobbet. Han kom förbi senare och hämtade dem och då gjorde jag lite lunch efter att ha pratat med min J i en timme. Sen var det dags för lite tvätt och dusch. Hängde tvätten hemma på en gång eftersom jag skulle bort kl. halv fem.
Ljusparty stod på programmet och jag handlade förstås som vanligt. Passade på att köpa lite fler ljus med favvodoften Vanilj/persika, som de tråkigt nog ska ta bort nu. Så jag passar på att handla på mig mycket av den så jag ska klara mig sen… Skärmar till mina miniatyrglasljus blev det också, riktigt billiga faktiskt.
Sen jag kom hem har jag mer eller mindre konstant pratat i telefon och så tänkte jag att jag skulle fixa det här med bloggen så jag slipper känna att jag ”ligger efter”. Har också hunnit med att fila och måla min tånaglar, ta bort det gamla slitna lacket på fingernaglarna och käka lite. Men nu är det dags för en liten tupplur, så man orkar jobba imorgon – sängen hägrar! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar