tisdag 14 april 2009

En helvetes dag

Ja, en låååång j.v.a dag och framför allt eftermiddag har det varit. Började halv sju imorse och det började rätt bra faktiskt. Var väl rätt trött efter helgen, men det gick ändå bra. Hade en lugn och skön förmiddag och fick en hel del gjort på avdelningen. Efter lunch var det datatid och dags för en sväng till grannförskolan för lite hjälp med fotobehandling. Sen snabbt hem och visa min lägenhet och sen bröt helvetet löst.
Hade planer på att skriva min utvecklingsplan, skicka iväg några paket och sen ta en sväng till en kompis för fika och ev. däcksbyte för att sen åka hem och ta en promenad med en annan kompis, men riktigt så blev det inte då. Telefonen ringde och jag fick ta emot ett oväntat och obehagligt besked, ett dödsbud. En nyhet som jag var tvungen att ringa vidare och meddela andra i min styrelse. Det förde med sig en del jobb med tanke på de anhöriga också, så det var lika bra att ta tag i alltihop på en gång. Fixade de ärenden som jag var tvungen att göra och sen tog jag mig i kragen och åkte ut. Jobbigt, men ändå skönt att se familjen samlad och vid ganska gott mod. Tog mig sen in till klubben och gjorde ett ryck tillsammans med vice A för att få ut meddelandet till alla och även titta igenom papperen som jag hämtat. Det löste sig till slut och jag kom också ut på en skön promenad på en timme. Det var så skönt att bara gå och snacka lite om allt möjligt och koppla av efter dagen. Att vi sen avslutade med en pizza på M i backen gjorde ju inte saken sämre. En rätt bra avslutning på en kaosartad dag, trots allt.
Och nu är det dags att stoppa mig i säng. Natti natti på er! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar