söndag 19 april 2009

Mysdag

Om gårdagen var en effektiv dag så har idag inte riktigt varit lika effektiv, snarare en riktig mysdag. Det behövdes! Har varit hos en kompis en bit utanför stan och tillbringat en halv dag med henne och hennes lilla två-åring. Det är som en spa-dag för mig. Även om vi gör saker och det lite kan likna mitt jobb så är det iaf en helt annan sak. Lilla damen är så mysig så! Lekte lite, snackade en massa, käkade god lunch, delade lite data och slappade massor. Himla skönt!!
När det blev dags att åka hem var det inte för att jag tröttnat utan för att jag skulle på ljusparty. Hos en för mig bekant, men inte mer. Tror man är lite beroende om man åker hem till folk man knappt känner bara för att få beställa ljus… (Jag kan få tag på dem på annat sätt, har en kompis som säljer) Men de är ju så fina, luktar så gott och brinner ju hur länge som helst. Så även om det just nu går mot ljusare tider så köper jag ljus inför mörka kvällar. Och nu börjar jag handla till den nya lägenheten, så det blir lite nya färger och dofter. Kul!
Men nu är det dags att tita lite mer på premiären av ”Söndagsparty med Filip och Fredrik”. Howlin´Pelle Almqvist från The Hives ska visst vara med och lokalpatriot som jag är kan jag ju inte missa det! Ha en skön kväll! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar