onsdag 8 juli 2009

Åska, regn och handarbete

Jaa, så blev dagen idag. Man tordes knappt ha tv eller dator på som det åskade. Rätt som det var blixtrade det och small på en och samma gång. Jag tror att jag och katten hoppade ungefär lika högt. Men det var väl bra på ett annat sätt. Jag bestämde mig för att virka lite mer så nu har jag 24 mormorsrutor (6 mer än igår) – mer än ¼ av väskan!
Sen föll lusten på att titta i min kista med grejer. Tänkte att jag skulle sy klart de grejer som skulle lagas eller sys om. Riktigt så blev det inte, jag hittade en massa annat som jag kunde göra… Men jag har iaf sytt en massa. Ett docktäcke blev klart liksom mina nya köksgardiner samt tre dukar och fyra tabletter i samma tyg. Mina långbyxor har blivit korta och min tröja är klar för att få en virkad blomma ditsydd, ska bara virka blomman först… Men det löser sig. Nu ska allt bara tvättas…
Känns som om jag fått mycket gjort fast det förstås har tagit tid. Men jag har semester så det gör inget. Symaskinen får stå framme till imorgon när jag ser vad det är för väder. Kanske blir de en till pysseldag, annars går jag ut i solen. Måste iaf iväg och handla lite. Men nu har jag haft ett par slöa dagar inne, så solen får gärna komma igen!
Ha en skön kväll! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar