torsdag 23 juli 2009

Trevlig dag

Ja, det har det varit faktiskt. Trots en hel del regn, framför allt på kvällen, så har det känts som en bra dag. Har jobbat med praktiskt jobb och inte med barnen idag. Sorterat, packat och målat lite var det som blev gjort idag. Känner mig väldigt färdig med mitt gamla jobb och längtar bara efter att få börja med det nya. Men nu är det bara fem dagar kvar, har nämligen tagit ledigt imorgon – det kommer bara att vara ett barn på plats och då känns det ganska onödigt att vara två personal. Det är nog säkrast att ta ut all ledighet som man kan nu, för sen i besparingens tid, kommer vi inte ens att kunna få vikarie när nån har semester… Och definitivt inte kunna få ut nån komptid.
Efter jobbet hade jag bestämt med M att hon skulle komma och fika lite och kika på nya lägenheten. Hon kom strax efter halv fyra och vi fikade och sen åkte hon inte hem förrän efter kl. sju. Man har mycket att prata om när man inte ses så ofta och nu har jag hållit mig undan lite, hon är ju trots allt syster med exet och även om vi känt varann länge och varit kompisar före mitt förhållande med hennes brorsa så kändes det bättre att inte ha så mycket kontakt med henne i början efter det tog slut. Men nu känns den biten helt ok och jag är nog tillbaka på banan igen, helt och hållet. ;0)
Nej, dags att gå till sängen och försöka sova lite. Tänkte att jag skulle hinna med en del saker imorgon, även om jag mest är sugen på att åka på folkrace-festivalen. Men jag behöver inte åka förrän kl. ett så det ska nog gå bra. Kam och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar