tisdag 7 juli 2009

Dagens övningar

Idag har jag ägnat dagen åt städning. Tyckte att det kunde vara bra att göra det när regnet ändå bara pissar ner ute. Började med disken, tog badrummet och sen lite dammsugning och torkning i resten av rummen. Nu är det bara ett par mattor som ska på i sovrummet innan allt är klart. Tack vare min kära ljuskonsulent luktar det också kanongott av jordgubbsrabarber i mitt sovrum. Tack igen! Glasljuset lyser så fint och har gjort det en stor del av dagen, det var ju så himla mörkt ju.
Emellan städtagen har jag också tagit tag i en del saker som behövde göras. T.ex. hade jag inte röjt i städskåpet sen jag flyttade in, hyllan som sen ska upp i köket behövde flyttas undan eftersom jag så småningom ska få omtapetserat (den låg ändå bara ivägen), tyg- och garnkistan behövde sorteras (överfullt…) och garnvindan behövde få ett nytt snöre, så jag bytte alla på en gång. Känns som om jag haft en produktiv dag, så jag tänkte passa på att uppdatera lite mer i bloggarna också medan jag ändå är igång. Sen finns det ju alltid mer att göra, men jag tar lite i taget och när jag känner för det, så blir det bäst!
Dags att skriva på ett annat inlägg och ladda in lite kort från mobilen så att jag kan lägga in dem i bloggen sen.
Vi hörs av senare! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar