tisdag 7 juli 2009

Två dagar sen sist - gårdagen

Ja, igår blev en upptagen dag. Hade tänkt ta en lugn förmiddag, men så blev det inte riktigt. Eller, jaa, iaf så kom mitt besök lite tidigare än jag trodde först, så jag åkte hemifrån redan strax före halv elva. Skulle ha åkt till bilfirman med min krånglande stereo, men den hade mirakulöst lagat sig själv! Kanon! Kunde åka till garnaffären och tillbringa lite längre tid där istället… Inte bra för ekonomin, men kul för mig.
Träffade en bekant och pratade lite, åkte sen och handlade lite lunchmat till mig och besöket.
Sen blev det virkning och pladder för hela slanten. Kul! Vi käkade pasta med kycklingsås, lilla E tog en tupplur och vi fortsatte pyssla och babbla. Snart nog var det dags att åka till grannstan i regnet. Himla kul att strosa omkring bland affärerna på stan, det gör man så sällan. En kanonbra handarbetsaffär hittade vi också, med massor av garner, som på den gamla goda tiden på den kooperativa affären.
Vi hann ju förstås med ett besök på ”tutten” också. Massor av pyssel att titta på och handla. Men vi höll oss ifrån alltför stora excesser. Mat är man ju iaf tvungen att ha så vi tog en vända på thaistället innan vi åkte hem, mums!
Väl hemma så var det virkläge som gällde. Jag hann med tre eller fyra rutor, så nu har jag 18 st tror jag.
Redan vid midnatt var det natti natti, ganska slut efter en lång dag. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar